Stopień trudności szlaków rowerowych jest zróżnicowany, jednak większość z nich nie powinna przysporzyć problemów nawet początkującym amatorom dwóch kółek.
W północnej części wyspy można napotkać strome podjazdy (np. trasa Rønne-Allinge), natomiast obszary południowe to w większości tereny płaskie.
Na sieć bornholmskich dróg rowerowych składają się: obwodnica wyspy - droga rowerowa nr 10
oraz drogi regionalne 21, 22, 23, 24, 25, 26.
Całość jest dobrze oznakowana za pomocą zielonych tablic, które ustawione są na skrzyżowaniach i innych wybranych miejscach tras rowerowych. Ciemnozielone tablice z napisem Cykelvej, z odpowiednią numeracją drogi rowerowej, informują rowerzystę o kierunku i odległości do najbliższej miejscowości.
Łączna długość tras rowerowych na Bornholmie to ok. 235 km, obwodnica wyspy to długość ok. 105 km. Skrajne punkty z północy na południe są oddalone o 40 km, natomiast ze wschodu na zachód odległość to 30 km.
Przed wyjazdem zaleca się sprawdzenie stanu technicznego roweru. Można zrobić to samemu lub udać się do specjalistycznego warsztatu. Warto też zabrać ze sobą na wyprawę zapasową dętkę, szprychy, linkę hamulcową oraz preparat smarujący.
Trasę wyprawy najlepiej przygotować indywidualnie - według swoich możliwości fizycznych. (trasy rowerowe)
Na obwodzie wyspy oraz w jej środkowej części znajdują się kempingi, schroniska młodzieżowe, tanie pola namiotowe, a także liczne pensjonaty i hotele więc jeśli turystę opuszczą na trasie siły to zawsze znajdzie on miejsce na nocleg lub odpoczynek.
Na wyspie działa kilka wypożyczalni rowerów. Wypożyczalnie poza rowerami miejskimi - doskonałe do wycieczek po płaskich terenach wyspy, trekkingowymi i rowerami górskimi oferują przyczepki do przewożenia dzieci (bardzo popularna i wygodna alternatywa dla rodzin z małymi dziećmi), kaski, tandemy lub skutery. (lista wypożyczalni rowerów)
Na zakończenie warto dodać, że w Danii, jak również w całej Skandynawii, rower jest bardzo popularnym środkiem komunikacji. Kolarstwo jest uprawiane przez szeroką masę ludzi. Dlatego rowerzyści są tutaj "obdarowani" specjalnym statusem. Rowerzyście bardzo często kierowcy aut ustępują pierwszeństwa przejazdu - nawet jeśli nie wynika to z kodeksu o ruchu drogowym. Oczywiście zdarzają się wyjątki nieuprzejmości drogowej ale są to przypadki raczej rzadko spotykane. Generalnie rowerzyści na Bornholmie mogą czuć się pewnie i bezpiecznie, zarówno ze względu na dobrą infrastrukturę ścieżek rowerowych oraz na przyjazne zachowanie kierowców pojazdów silnikowych.